Se kart ![]()
Miljøstasjon Dal Skog
Sætrevegen 21
2054 Mogreina
Tlf. 63 92 78 80
Fax 63 92 78 88
firmapost@oeras.no
web-ansvarlig:
kirsten.lundem@oeras.no
![]()
"Det tok en stund før det gikk opp for meg at jeg hadde vunnet ", sier Petter Holen fra Kløfta. Han var overrasket over at all kartongbrettingen nå hadde gjort ham 10.000 kroner rikere. " Det samme med meg ", kvitterer Pia Arentz Grastvedt fra Dal. Hun trodde det hele var en spøk da ØRAS ringte og fortalte om premien dagen før hun fylte 40 år!
Dermed spanderte hun like godt middag på hele familien i forbindelse med bursdagsfeiringen. Barna har fått en del av premien, og resten skal gå til noe fint til huset. Det er ikke noe problem å få brukt premien, nå når vi bygger på huset, sier Pia.
Ingen av vinnerne hadde vært inne på tanken om å bruke pengene på feriereise. Jeg har ingen konkrete planer akkurat nå, sier Petter, men kommer nok til å bruke premien på noe til huset jeg også, avslutter han.
![]()
Pia A Grastvedt og Petter Holen
Alle kan delta og vinne i returkartonglotteriet - privatpersoner eller organisasjoner, skoler, barnehager, idrettslag etc. Hvert år deles det ut premier for tilsammen 1,6 millioner kroner, fordelt på 120 premier à kr. 10.000 og 4 premier à kr. 100.000.
Fra 1.7.2008 - 1.7.2009, er det hele 91% i ØRAS' regionen som kjenner til drikkekartonginnsamlingen. 86% benytter den. Returandelen for ØRAS 1. halvår 2009 er på hele 78%. Dette gjør at ØRAS ligger på 1.plass i Norge sammen med Tromsø. Bak ligger HIAS (Hamar området) med 75% og Bærum med 72%.
Ullensaker kommune, Eidsvoll kommune og ØRAS gratulerer begge med gevinsten, og gleder seg over at Øvre Romerike nok en gang kan kvittere ut vinnere i returkartonglotteriet.
![]()
HUSK:ILDFAST GLASS, PORSELÈN, KERAMIKK, KRYSTALL
KASTES SOM RESTAVFALL
NY Sorteringsguide
Copyright ØRAS 2008. - Org.nr. ØRAS 971040610 - web-ansvarlig: kirsten.lundem@oeras.no 63 92 78 97